Home Forretningsområder Partnere Aktiviteter Nyheder Om edgemo

Home Nyheder Presse Ny it-forhandler satser stort (15. september 2011)

Ny it-forhandler satser stort!

Ny it-forhandler ser dagens lys, når edgemo a/s lægger fra land med tre markante profiler ved roret. De tre frontmænd er Lars Andersen, Morten Arknæs og Kenneth Knude Jensen.

Hinnerup, 15. september 2011

PRESSEMEDDELELSE - Den 1. november 2011 ser en ny it-forhandler dagens lys, når edgemo a/s lægger fra land med tre markante profiler ved roret. De tre frontmænd Lars Andersen, Morten Arknæs og Kenneth Knude Jensen har tilsammen mere end 50 års erfaring i branchen fra virksomheder som Topnordic, Compaq, Netkoncept og Ementor.

- Vi føler, at der er behov for en ny markant profil i forhandlerleddet. I dag ligger alle de store forhandlere øst for Storebælt, og de ligner alle sammen hinanden. Vi vil være et ærligt og serviceminded jysk alternativ. Nøgleordene bliver kvalitet, præcision, forventningsafstemning og proaktivitet, uanset om det drejer sig om hardware, software, projekter eller services, siger administrerende direktør i edgemo Lars Andersen.

Edgemo a/s, der blev stiftet som selskab i går, får hovedkontor i Søften ved Aarhus og har en solid investor i ryggen. Frem mod det officielle startskud i november går virksomheden på intensiv medarbejderjagt:

- Lige nu har vi travlt med at få lagt grundstenene. Vi har et stramt program med at få bygget hjemmeside og e-handelsside, samt få etableret samarbejde med leverandører. Men vigtigst af alt er vi på udkig efter 10 til 12 nye kolleger, fortrinsvis key account managers, interne salgskonsulenter, seniorkonsulenter og arkitekter, siger Lars Andersen, der i den kommende uge indleder annonceringen efter nye folk.

- Vi har en offensiv vækststrategi og satser på at kunne beskæftige omkring 25 mand inden udgangen af 2012. Vi har et rigtigt godt koncept og vil gerne tiltrække de dygtigste folk i branchen; folk som ikke bare brænder for it, men også for at levere god kvalitet og service, siger Lars Andersen.

Navnet edgemo kommer fra udtrykkene ”act edge” & ”mode of operation”.

- Edgemo ønsker at gøre op med den bløde “mellemvare” i kommunikation med kunder, leverandører og kolleger.  Vi vil skabe en virksomhed, hvor vi er modige og siger det, vi mener. Frem for alt skal navnet afspejle ærlighed og kant - ”edge” – i samarbejdet med alle interessenter for virksomheden – vi har en holdning til tingene, forklarer Lars Andersen.